1 Eylül 2008 Pazartesi

Davulun sesi UZAKTAN kulağa hoş gelir.

davul

Yani yakından hiç hoş değil.Bu evde ilk ramazanımız olduğu için dün ilk tecrübemizi yaşadık.Eski evimizde yatak odaları arka tarafta olduğundan sorun olmamıştı.Ama burda öyle değil.

Ben sessizce sahur yiyeceklerini hazırladım tam iki lokma aldıkki davulcular teşrif etti.İki davulcu bizim evin önünde buluşup ayrıldı.Ben sinirden iki lokma yiyemedim.

Bu zamanda hala ne davulu eskiden çalar saat falan yokmuş hadi ya şimdi nerdeyse başucundaki telefon dürttüp bizi uyandıracak teknolojideyiz.Üstelik saat 3 te çalmak ne demek saat 5 te okunuyo ezan 2 saatte ziyafet sofrası hazırlıcak değiliz.

Benim eşim sahurdan sonra işe gitçekti mesela.Saat 4:30 da kalkıp yiyip onu yolculıcaktım.

Nazlı uyandı,ben iki lokma yiyemedim sinirden,sakinleşmeden uyuyamadım... Daha neler neler...

Saçma bir uygulamanın insanı çileden çıkaracak her anını yaşadım.Evet davulcu istemiyoruz.

Saatimiz daha dıt yaptığında kapatıp sessizce hazırladığımız yemeğimizi istediğimiz saatte yemek ve uyumak yada işe gitmek istiyoruz.

Bu kadar özgürlüğümüz yokmu?

Benim çocuğum tam yemeğin ortasında davula uyanınca ben onu uyutmaya çalışırken iki lokma yiyemeyince ezan okununca ben aç ve uykusuz sinirli olunca manevi duygularımızın artacağı ayda sinir katsayılarım artmazmı ?

 

Ya bu akşam sahurda napçam ben ya bütün ramazan aynı stresi yaşamalımıyım bulucam bi çaresini.İnip adamlara para versem bir ay bu sokağa gelmeyin neyse parası veriyim desem , yada yukardan kafasına bir saksı düşse yanlışlıkla ...

2 yorum:

  1. İlknurcum vallahi yazını okurken ben sinir oldum şu davulculara.bizde aynen Ela uyanmasın diye tlfları ayarlayıp sessizce yiyip yatıyoruz.BenceMahalle muhtarına git,davulcuları onlar ayarlıyor biliyorum.Öptüm

    YanıtlaSil
  2. bişey yapçaklarını sanmıyorum canım bu uygulama tamamen kalkmadıkça mümkün değil bence

    YanıtlaSil